Velká Hradní Loupež

vzorový program akce pro rodiny s dětmi

Na dvoře pana Jimrama se chystá velká sláva! Jimram vdává svou jedinou dceru Zdislavu za Drslava z Heldendorfu. V podhradí je živo. Stále někdo běhá sem a tam, nosí stoly, židle, nádobí. Je tu slyšet neutuchající hovor. Není to však jen kvůli zásnubám. V noci někdo ukradl nevěstino věno! Jimram je rozhořčen a hledá zloděje. Nechal se slyšet, že ten, kdo pachatele dopadne, dostane část věna odměnou... 

Účastnci se ponoří do odhalování totožnosti tajemného zloděje věna krásné Zdislavy. Musí vyslechnout co nejvíc možných svědků, porovnat výpovědi a najít správnou stopu. Podaří-li se případ vyřešit, přízeň a odměna pana Jimrama vyšetřovatele nemine.

PŘEDNOSTI PROGRAMU

  • Pestrá skladba dílčích aktivit

  • Originální autorský příběh

  • Poutavá detektivní zápletka

  • Zkušený a sehraný tým animátorů

  • Atraktivní kostýmy a rekvizity

  • Vysoká variabilita

Jak to funguje? Pochopí to skutečně každý? 

  • Program je určen rodičům s dětmi od 4 do 14 let (aktivity jsou širokému věkovému rozpětí přizpůsobené)

  • Příběhu nezřídka propadnou i dospělí bez dětí.

  • Každý účastník obdrží zadání od samotného pána Jimrama, i pergamen na poznámky.

  • V libovolném pořadí může navštívit několik možných svědků (hejtman Bořivoj, kupec Staniš, mnich Cyprián, lovec Konrád a další) od kterých se snaží získat informace.

  • Cesta k informacím od svědků však vede přes "protislužbu" v různé podobě.

  • Kdo shromáždí dost (ne nevyhnutně všechny) informace od svědků a dokáže v nich najít stopu, může panu Jimramovi udat konkrétního pachatele.

  • Příběh vrcholí v momentu usvědčení a odsouzení skutečného pachatele.

Postavy a aktivity

Někdo z obyvatel podhradí může mít klíčovou informaci. Otázkou je, jestli ji Jimramovým vyšetřovatelům poskytne a za co.

Bořivoj

hejtman

  • kolbiště (boj bezpečnými replikami chladných zbraní)
  • umění jezdecké (pro speciální jezdce - speciální koně)

Konrád

lovčí

  • střelecký výcvik (luk, kuš, prak - do černého, jak jinak)
  • umění  stopařské (nestačí najít stopu, ale vědět, čí je)

Krautegarda

kořenářka

  • rovnou za nosem (jak voní bazalka a jak tymián)
  • obvazy (teď to snad už krvácet nebude)

Prokop

umělec

  • oko znalce (rozeznám klenot mezi cetkami a padělky)
  • kameník (praštím do toho a pak znovu, ať je to hezké)

Perchta

kuchařka

  • popelky (fazole v mouce, čočka v hrachu... hrůza)
  • zasedací pořádek (ty tři od sebe, tamty dva k sobě)

Cyprián

mnich

  • chronica (vázání kroniky vlastní rodiny)
  • inkoust a brk (beze strachu a hlavně bez kaněk)

Staniš

kupec

  • skladník (vzít dva pytle najednou, nebo se vracet?)
  • inventura (počítal, podtrhl, spočítal, divil se)

V případě zájmu pro Vaši akci můžeme:

  • upravit Velkou Hradní Loupež tak, aby pracovala s názvy a jmény z historie místa, kde budeme program realizovat. (když jsme třeba realizovali podobný program v Čejkovicích, z našeho Jimrama se stal Jindřich z Lipé, který v místě skutečně působil a ze Zdislavy Markéta, protože tak se skutečné jmenovala jedna z Jindřichových dcer)
  • vytvořit program podobný Velké Hradní Loupeži atmosférou i detektivní zápletkou, ale odlišný v tématu, postavách i aktivitách (místo ukradeného věna tak lehce může jít třeba o zcizené tajné vojenské dokumenty, kvůli kterým je 1. 12. 1805 na nohou celý Napoleonův tábor u Slavkova).